Akademickie Biuro Karier

Akademickie biuro karier

Co to za instytucja?

Akademickie Biura Karier to jednostki organizacyjne szkół wyższych. Znajdują się w strukturze większości uczelni w Polsce – publicznych i prywatnych. Ich podstawowym zadaniem jest pomoc studentom i absolwentom studiów wyższych w wejściu na rynek pracy. Robią to przede wszystkim poprzez szeroko rozumiane poradnictwo zawodowe i pośrednictwo pracy.

Jeśli jesteś studentem ostatnich lat studiów albo absolwentem studiów wyższych, a nie masz jeszcze doświadczeń zawodowych, nie wiesz, jak powinna wyglądać Twoja kariera zawodowa, jak zabrać się do szukania pracy albo co jeszcze powinieneś zrobić, żeby móc pracować na wymarzonym stanowisku, zgłoś się do Akademickiego Biura Karier na swojej uczelni.

 

Jakie usługi Ci oferuje?

Pracownicy biur karier oferują szeroki zakres pomocy.

  • Pomogą Ci poznać Twój potencjał na rynku pracy, czyli Twoją ofertę dla pracodawcy – Twoje osobiste i zawodowe predyspozycje, wartości, umiejętności, wiedzę i zainteresowania, które wyznaczą Ci kierunki poszukiwań pracy, zgodne z Twoimi cechami osobowości oraz kierunkiem kształcenia.
  • Pomogą Ci znaleźć odpowiednią dla Ciebie ofertę pracy, dzięki temu, że gromadzą oferty pracy, praktyk i staży w kraju i za granicą, budują bazy danych pracodawców oraz studentów i absolwentów, które pozwalają im dopasować wzajemnie ich oferty a także inicjują spotkania studentów i absolwentów z pracodawcami – konferencje, seminaria, prezentacje firm na terenie uczelni, targi pracy.
  • Dostarczą Ci informacji na temat zasad funkcjonowania rynku pracy oraz dokonujących się na nim zmian. Nie chodzi tutaj tylko o wiedzę na temat statystyk, zawodów deficytowych, nadwyżkowych, ale raczej o pogłębienie Twojej świadomości działania rynku pracy oraz inspirację do pracy nad swoją „zatrudnialnością”.
  • Dostarczą Ci informacji, które przydadzą Ci się, by odnieść sukces w staraniach o wymarzoną pracę – o procedurach rekrutacyjnych firm, o wymaganiach kwalifikacyjnych wobec kandydatów na oferowane stanowiska, o możliwości podwyższenia swoich kwalifikacji zawodowych, językowych, szkoleniach w kraju i za granicą.
  • Nauczą Cię autoprezentacji i pomogą Ci przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej – wyjaśnią, jak najlepiej zaprezentować się pracodawcy, określą Twoje mocne i słabe strony i podpowiedzą nad czym i jak masz popracować.
  • Pomogą Ci w tworzeniu dokumentów aplikacyjnych (CV, listy motywacyjny), które spełnią standardy pracodawców i ich oczekiwania. Nie tylko doradzą, jaka forma dokumentów będzie właściwa w odniesieniu do Twojego doświadczenia oraz branży lub stanowiska, które wybrałeś, ale przede wszystkim pomogą Ci opracować ich treść, tak żeby była merytoryczna, trafna i atrakcyjna dla pracodawcy.

 

Jak możesz skorzystać z ich pomocy?

Biura karier udzielają zarówno porad indywidulanych – żeby z nich skorzystać skontaktuj się z biurem na Twojej uczelni i umów się na spotkanie z doradcą, jak i grupowychpoprzez organizację kursów i warsztatów dla studentów i absolwentów. Ich ofertę znajdziesz na pewno na stronie internetowej biura karier Twojej uczelni.