Stworzenie nowego stanowiska pracy
Co to jest?
Pracodawca, który będzie chciał zatrudnić Cię jako osobę bezrobotną lub poszukującą pracy zarejestrowaną w urzędzie pracy, może zgłosić się do urzędu o pomoc finansową na stworzenie lub doposażenie Twojego stanowiska pracy i zatrudnienie Cię na tym stanowisku przez co najmniej 24 miesiące. Do pracy u danego pracodawcy kieruje Cię urząd pracy, a wniosek musi złożyć pracodawca.
Jakie masz korzyści?
- Masz stabilne zatrudnienie na okres 24 miesięcy. Jeśli będzie Wam się dobrze współpracowało z pracodawcą jest duża szansa, że zostaniesz na dłużej.
- Zdobywasz istotne doświadczenie zawodowe, które będzie ważną pozycją w Twoim CV.
Co otrzymuje pracodawca?
Pracodawca otrzymuje zwrot kosztów związanych z wyposażeniem (stworzeniem) lub doposażeniem (zmodyfikowaniem) stanowiska pracy, np. zakupu maszyn, tak żeby mógł zatrudnić osobę bezrobotną lub poszukującą pracy na okres 24 miesięcy.
Maksymalna wysokość refundacji jest określona w umowie między urzędem pracy a pracodawcą i nie może przekroczyć 6-krotnego przeciętnego wynagrodzenia brutto, czyli kwoty ok. 25 tys. zł.